Вже міжнародний, але ще небезпечний: Коли запрацює аеропорт "Полтава"

Реконструкцію одного з найстаріших в Україні аеропортів планували ще з 2014 року, але для здійснення міжнародних рейсів, незважаючи на новий статус, він досі є небезпечним

Вже міжнародний, але ще небезпечний: Кол…

Полтавський аеропорт може приймати всі типи літаків, але останні роки він ледь тримається на плаву. Понад десять років він обслуговує лише приватні рейси, також там проводять практичні навчання для студентів льотних коледжів.

Обласна влада роками виділяла кошти лише на його підтримку. Аеродром придатний для експлуатації літаків будь-якої пори року, у світлий час доби. У травні 2012 року Полтавський аеропорт відсвяткував 90-річний ювілей.

Першу повітряну станцію у Полтаві почали будувати ще у 1923 році біля села Рибці. До травня 1924 року основні роботи по спорудженню були виконані, тоді ж затвердили штат повітряної станції у Полтаві, яку обслуговувало п'ятеро осіб.

Цього ж року, наприкінці травня відбувся перший пробний рейс за маршрутом Харків-Полтава-Київ, з цього і почалась повітряна історія Полтавщини. З 1933 року з аеропорту почали доставляти пошту в райцентри області. На того, як Друга світова війна прийшла на українські терена, особовий склад аеропорту і обладнання було евакуйовано до Харкова, потім – до Старобельська та Актюбінська.

Після звільнення Полтавщини від нацистів аеропорт розміщувався на території військового аеродрому біля Рибців, а у 1949 році, з метою відокремлення цивільної авіації від військової, аеропорт розмістили поруч з трасою Київ-Полтава, де він розташований і зараз.

У 1961 році був побудований аеровокзал місцевих повітряних ліній пропускною потужністю 75 пасажирів на годину, а 1984-му було завершено будівництво комплексу вже потужністю на 400 пасажирів на годину. Та вже з 1991 року почалось різке зменшення пасажиропотоку через Полтаву, а у 2002-му аеропорт передали у власність територіальних громад Полтавщини.

Перші кроки до відновлення

У 2014 році всерйоз задумались про відновлення аеропорту "Полтава" та планували виконати цей план до кінця 2016 року. Тоді депутати облради отримали пропозицію від поляків, які хотіли, щоб їхні літаки возили пасажирів з Полтави до міста Бидгощ. У облраді зазначили, що відкриття регулярних перевезень дасть сотні робочих місць - від обслуговування злітних смуг до диспетчерів, електронщиків та екіпажів. Серед перспективних напрямків польотів очільники Полтавської ОДА також називали Туреччину, Єгипет, ОАЕ і Грецію.

Через близьке розташування міжнародних аеропортів Києва, Харкова і Дніпра Полтава має велику конкуренцію, в якій місту не виграти. Проте, розглядалася можливість відкриття авіасполучення з Одесою і Львовом. Це питання піднімали під час зустрічі турагентів з представниками місцевої виконавчої влади. На думку представників турбізнесу, одеський напрямок буде популярним в період літніх відпусток, а львівський має шанси на цілорічну заповнюваність, зважаючи на туристичність міста.

Спочатку - смуга, потім - рейси

31 січня 2017 року Полтавська обласна рада ухвалила програму розвитку і підтримки аеропорту "Полтава" на 2017-2020 роки вартістю 351 млн грн. На сесії облради заступник голови ОДА Андрій Пісоцький зазначив, що програма буде фінансуватися з державного, обласного та міського бюджетів. Також, за його словами, планується підготовка проекту реконструкції існуючого аеровокзалу під міжнародний пункт пропуску.

Говорили і про купівлю пожежного автомобіля для аварійно-рятувальної команди аеропорту, снігоприбиральної машини та універсальної машини для нанесення реагентів на тверді покриття аеропорту. Думали також про організацію аероклубу на базі аеропорту, де могли б проходити навчання та практичні заняття з парашутного спорту. Та наприкінці грудня поточного року на злітній смузі аеропорту "Полтава" лише проводяться навчальні курси та чартерні рейси.

Що стосується міжнародних рейсів, начальник обласного управління інфраструктури та туризму Юрій Кривошеєв зазначив, що злітна смуга аеропорту "Полтава" не відповідає умовам безпеки, тому слід утриматись від купівлі квитків. Проект реконструкції злітної смуги аеропорту "Полтава" коштує більше трьох мільйонів гривень.

20 грудня Кабінет міністрів України таки присвоїв полтавському аеропорту статус міжнародного, зі сподіваннями, що він стане одним із потужних летовищ України.

За словами фахівців, для контролю авіаційної безпеки під час міжнародних рейсів, потрібно облаштувати аеровокзал та розширити пункт пропуску. Аби модернізувати аеровокзал, потрібно затвердити проект, який дозволить розпочати будівництво і довести аеропорт до сучасних вимог, де будуть здійснюватися регулярні авіаційні перевезення.

На ремонт злітно-посадної смуги з обласного та державного бюджетів спрямують близько 9 млн грн, а потім, за словами посадовців, звернуться до Міністерства інфраструктури з проханням виділити близько 130 млн грн для здійснення вже капітального ремонту.

У червні 2018 року планують робити два міжнародні рейси на тиждень. Також запровадять маршрутні перевезення до аеропорту з Кременчука, Горішніх Плавнів та Сум. Передбачають рейси до Туреччини, Болгарії, Єгипту та інших країн.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Полтава

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme