Побиті й "перекопані": ТОП-5 найганебніших доріг Полтавщини

Ситуація з дорогами в Полтавській області не така критична, як в деяких сусідніх регіонах, втім скарг від водіїв вистачає

Побиті й "перекопані": ТОП-5 найганебніш…
Фото: Depo.Полтава

Останніми роками на Полтавщині триває інтенсивна реконструкція автошляхів державного значення. На ремонт та будівництво автомагістралей М03 "Київ – Харків", М22 "Полтава – Олександрія" та Н31 "Решетилівка – Дніпро" з державного бюджету виділяються мільярдні суми. Тож окремі ділянки цих доріг вже схожі на європейські дороги, а інші роботи тривають повним ходом. Гірша ситуація з місцевими дорогами, які у 2018 році були передані на баланс обласної адміністрації. Тепер ними опікується ДП "Агентство місцевих доріг Полтавської області". І хоча ремонт доріг став пріоритетом для полтавської влади, їхній стан викликає чимало нарікань.

Галузь лихоманило від звинувачень у корупції. Причиною гучної відставки Валерія Головка з посади очільника Полтавської ОДА на початку 2019 року стало саме звинувачення у вимаганні хабарів від дорожнього підрядника. У тому ж таки 2019-му детективи Національного антикорупційного бюро України (НАБУ) відкрили кримінальне провадження щодо ДП "Агентство місцевих доріг Полтавської області". Підприємство, яке відповідає за стан місцевих доріг регіону, запідозрили у підробленні документів з ремонту доріг та розтраті бюджету: фахівці Рахункової провели аудит ефективності використання 588 млн грн субвенції з держбюджету на будівництво, реконструкцію, ремонт й утримання доріг у Полтавській області, та знайшли порушення. Призначений наприкінці 2019-го новий очільник області Олег Синєгубов також в першу чергу взявся за аудит Департаменту містобудування Полтавської ОДА та ДП "Агентство місцевих доріг Полтавської області". Проте поки що юридичних наслідків не спостерігається.

30 січня 2020 року "Агентство місцевих доріг Полтавської області" презентувало цільову економічну Програму розвитку автомобільних доріг загального користування місцевого значення Полтавської області на 2020-2024 роки. За словами директора Агентства Олексія Басана, нині 90% доріг Полтавщини потребують суттєвого ремонту. Протягом найближчих п'яти років пріоритетним буде ремонт найголовніших доріг області, що з'єднують райцентри та забезпечення проїзду на всій протяжності доріг.

Ділянка автодороги "Київ – Харків" у межах Полтави

Фото: Depo.Полтава

Як не дивно, але найбільш "вбита" дорога розташована не десь в глибинці регіону, а в обласному центрі. Ділянка автодороги "Київ – Харків" в межах Полтави відноситься до доріг з високою інтенсивністю руху, нею кожного дня проїжджають тисячі автівок, в тому числі і великоваговий транспорт. Тож руйнується вона дуже швидко, а ремонтувати її ніхто не поспішав. І все через суперечки, кому належить ділянка автодороги. Полтавська міська влада за часів мера Олександра Мамая категорично заперечувала приналежність дороги до міста. У "Службі автодоріг Полтавщини" також відмовлялися від неї, стверджуючи, що то комунальна власність Полтави.

Поки обласна та міська влада сперечалися, дійшло до акцій протестів, коли полтавці кілька разів перекривали рух, вимагаючи термінового ремонту автодороги. Врешті Полтавська міськрада визнала відповідальність за дорогу, але на її ремонт вже були потрібні великі кошти, яких в бюджеті міста не могли, чи не хотіли, знайти. Та й аргумент, що дорогу руйнують не приватні автівки полтавців, а транзитні вантажівки теж має сенс. Тож спочатку було вирішено про спільне фінансування ремонту з бюджету області та міста, 50/50. Справа зрушила з місця, був розпочатий ремонт, але фінансування йшло тільки з обласного бюджету. Міська ж влада знову не поспішала з коштами. Тож, розпочавшись у 2018-му, у 2019 році ремонтні роботи знову захрясли. 

Восени на Полтавщину призначили нового очільника ОДА Олега Синєгубова, для якого ремонт цієї ділянки міжнародної транспортної магістралі став першочерговим викликом. Під кінець року Полтавська міськрада виділила частину грошей, і завдяки сприятливим погодним умовам вдалося завершити ремонт частини ділянки автодороги. Втім, далі знову справа вперлася у недостатність фінансування. Загальний кошторис ремонту автодороги "Київ – Харків" у межах Полтави, за словами Синєгубова, складає близько 200 млн грн. Вже освоєно 90 млн грн. На думку очільника ОДА, 110 млн на подальший ремонт повинні виділити на умовах співфінансування обласна та міська ради.

Проте міська влада Полтави очікує, що ремонт ділянки зроблять за кошти з державного та обласного бюджету. "Минулого року використали 90 мільйонів на будівництво тієї ділянки. 17 з них – це кошти міської ради. Ми чітко з вами розуміємо, що ту дорогу, в якому вона зараз стані, розбили не полтавські малолітражки, які їздять там. І кількість цих машин з полтавською реєстрацією не така велика, як та, що їде транзитом, зокрема й багатоваговим. Я мав розмову про це з губернатором, стосовно того, що ми повинні залучати державу до фінансування цих робіт. Зрозумівши, скільки держава буде готова виділити, скільки область, ми будемо розуміти, скільки потрібно від міста. Але фінансувати 50 на 50 я вважаю несправедливим по відношенню до полтавців" – зазначив секретар Полтавської міськради Олександр Шамота.

Після кількох нарад та консультацій Синєгубов заявив, що ремонт траси "Київ – Харків" в межах Полтави завершиться у 2020 році: "За дорученням Президента, ремонт вулиці Київського шосе має бути завершений у 2020 році. Область профінансує цей проєкт повністю, а із міського бюджету очікуємо в цьому році щонайменше 20 млн. Ведемо перемовини, щоб знайти додаткові джерела фінансування робіт, щоб вчасно завершити". Як зазначили в "Агентстві місцевих доріг", з настанням відповідної погоди розпочнеться ремонт від вулиці Серьогіна до виїзду із міста в бік Києва.

Міст через Сулу між Лубнами та с. Засулля

Фото: https://nashavira.com.ua

Історія, що тримала в напруженні майже два роки, схоже добігає кінця, хоча про повноцінний рух цією дорогою говорити зарано. Засульський міст разом із місцевими дорогами передали на баланс Полтавської ОДА в січні 2018 року. Міст довжиною майже 230 м сполучає Лубни, с. Засулля та дорогу М-03 "Київ – Харків", тому його відновлення значно полегшує логістику в регіоні. Востаннє міст ремонтували 60 років тому. Ремонтні роботи розпочалися ще в травні 2018-го. Їх планували завершити протягом року. Але як згодом повідомив чинний на той час директор Департаменту будівництва, містобудування і архітектури та ЖКГ Полтавської ОДА Тимофій Голбан, так і було б, аби не тріщина в одній з опор мосту. До зняття покриття про неї не знали. "Є кілька варіантів усунення цієї проблеми. Для надання проєктного рішення потрібно півтора місяці. Потім ще три-чотири місяці – підрядникам, і у вересні-жовтні мостом можна буде користуватися", – зазначив Голбан у травні 2019-го. 

Затримка ремонту мосту викликала бурення місцевих жителів, вони влаштовували акції протесту на сесіях облради та перекривали автодорогу "Київ – Харків". Для обласної влади відкриття мосту стало чи не одним з основних маркерів успішної роботи. У січні 2020 року посадовці відрапортували про завершення ремонтних робіт. Проте міст не поспішали відкривати для проїзду. І 1 лютого мешканці громади Засулля знову перекрили дорогу. Під тиском людей, влада таки відкрила рух через міст.

Втім проїзд по мосту відбувається лише в тестовому режимі – по одній полосі, і тільки для легкових автівок. Протягом 2-3 тижнів ще триватиме процес технічного обстеження шляхом часткового відкриття руху для визначення фактичного стану конструкцій мосту. 

"Опішня – Зіньків – Гадяч"

Посадовці відрапортували, що у 2019 році було відремонтовано аж 11,4 км автошляху "Гадяч – Опішня" у Зіньківському та Гадяцькому районах. Втім місцеві мешканці стверджують, що ремонт робився шматками, і подекуди не зовсім якісно.

Також у жовтні 2019 року на офіційному інтернет-представництві Президента України була опублікована електронна петиція з вимогою відремонтувати "Гадяч – Опішня" (Т1706). 

"Нехвороща – Машівка"

Фото: сайт Полтавської ОДА

Одна з доріг, яка сполучає Полтавщину та Дніпропетровщину, вже кілька років перебуває в аварійному стані. Її планували капітально відремонтувати ще у 2018 році. Втім, далі ремонту кількох ділянок справа не пішла. 

На початку 2020-го обласна влада спробувала залучити кошти ЄБРР для капітального ремонту 45 км аварійної автодороги. За повідомленням ЗМІ, банк готовий профінансувати проект на суму приблизно 30 млн євро. Як повідомив нардеп Костянтин Касай, якщо вдасться домовитися, то капремонт розпочнеться у 2020 році, а завершиться у 2021-му. Планується не тільки заміна дорожнього полотна, а й організація узбіч, облаштування дороги та встановлення вагових комплексів.

"Гадяч – Липова долина"

Фото: YouTube

Ще в 2016 році автодорога Т-19-04 "Білопілля – Терни – Липова Долина –  Гадяч", що тягнеться 15,9 км в межах Полтавщини, зазнала суттєвих руйнувань та потребувала ремонтних робіт з підсиленням основи. Покриття було повністю зруйноване та не придатне для безпечного проїзду. У зв'язку з цим, 10 березня 2018 року рух автодорогою було перекрито для всіх видів транспорту.

Автотраса пролягає через Краснолуцьку громаду Гадяцького району Полтавщини. Місцеві жителі стверджують, що дороги фактично немає вже останні чотири роки: "Дорога убита, машини їздять – колеса міняють. Постійно на ремонті тільки стоять". Директор ДП "Агентство місцевих доріг Полтавської області" Олексій Басан пояснює, що тендер на ремонт дороги не відбувсячерез скарги учасників, які розглядає Антимонопольний комітет.

Коли дорогу відремонтують, Басан сказати не зміг. А тим часом села громади подекуди залишаються без продуктів, бо підприємці не хочуть такими дорогами завозити товар до місцевих магазинів.

 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Полтава

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme