Кінець транспортному бунту: У Полтаві підвищили тарифи на проїзд в обмін на маршрутки
У Полтавській міськраді нарешті дійшли компромісу з приватними перевізниками щодо вартості проїзду
Середа 15 травня, п'ятий день страйку приватних перевізників у Полтаві, розпочався вже в звичному для останніх днів режимі. Полтавці вже трохи пристосувались до відсутності маршруток і добиралися на роботу чи навчання пішки, на велосипедах, когось підвозили знайомі, чи зовсім незнайомі, водії. Основне ж навантаження лягло на тролейбуси комунального підприємства "Полтаваелектроавтотранс". Натомість у Полтавській міськраді продовжили спроби порозумітися з приватними перевізниками і розблокувати місто від транспортного колапсу.
О 9:00 було призначене засідання постійної депутатської комісії з питань містобудування, архітектури, розвитку міського господарства, транспорту, розвитку підприємницької діяльності, розвитку міста, інвестицій, туризму. Її голова, очільник фракції "Самопомочі" Дмитро Сенчакович, поставив на голосування порядок денний, який складався з трьох питань, два з яких стосувалися збільшення вартості проїзду в громадському транспорті.
З десяти членів комісії на засідання прийшли, окрім Сенчаковича, представник ВО "Свобода" Вадим Ямщиков, депутати від БПП Юлія Мелкумова і Вячеслав Федоряка та від "Рідного Міста" Дмитро Батигін та голова фракції СДП Юрій Синяк. Представники "Батьківщини" Дмитро Петров та Олег Бєлоножко і "Совісті України" Максим Голдиш та Ірина Климко знову не з'явилися. Тож стало зрозуміло, що результативне голосування можливе лише за підтримки Юрія Синяка, оскільки інші присутні члени комісії раніше вже висловили позицію про підтримку підвищення тарифів. Також на засідання завітали перевізники, зокрема власник чи не найбільшого в Полтаві автотранспортного підприємства та голови "Асоціації перевізників Полтавщини" Юрій Лупаєнко.
Несподівано для всіх Синяк заявив, що готовий віддати голос за підвищення тарифу на проїзд в автобусах до 5 грн, натомість він вимагає від перевізників підписати меморандум, де ті зобов'язуються дотримуватися графіка руху, мати чисті та охайні автобуси та вічливих водіїв. На це Юрій Лупаєнко заявив, що не розуміє, навіщо підписувати меморандум, в якому немає жодних зобов'язань влади. Причому тариф у 5 грн також не влаштовує перевізників: вони вважають, що мінімальний економічно обгрунтований тариф має становити 6 грн. Тож міська влада повинна була гарантувати, що до липня місяця ухвалить це рішення, і тоді перевізники тимчасово погодяться працювати за 5 грн.
На це Дмитро Сенчакович заявив, що для ухвалення тарифу по 6 грн треба розпочинати нову процедуру ухвалення регуляторного акту, і скільки на це піде часу - невідомо. Також депутати заявили, що поки що жодна з фракцій міськради не готова говорити про 6 грн. Перевізникам запропонували з 16 травня вийти на маршрути по 5 грн і сісти за стіл переговорів з владою, аби в робочому порядку вирішити питання подальшого збільшення тарифу. А Юрій Синяк продовжив наполягати на негайному підписанні перевізниками меморандуму. Після тривалих суперечок і взаємних звинувачень, перевізники попросили зробити перерву в засіданні комісії, аби вони змогли ознайомитися з текстом меморандуму.
Перерва затягнулася аж до 16:30. Цей час, очевидно, йшли перемовини та консультації сторін. Після перерви на засідання депутатської комісії прийшли більшість голів депутатських фракцій Полтавської міськради, за виключенням промамаєвської "Совісті України" та "Батьківщини". Голова фракції "Самопомочі" Дмитро Сенчакович, фракції БПП Андрій Матковський, "Рідного міста" Світлана Нестуля, СДП Юрій Синяк, ВО "Свобода" Юліан Матвійчук та голова "Асоціації перевізників Полтавщини" Юрій Лупаєнко підписали меморандум про співпрацю. Варто зазначити, що перед підписанням Андрій Матковський звинуватив секретаря міськради Олександра Шамоту у транспортному колапсі в місті і закликав його скласти повноваження.
Після підписання меморандуму члени комісії проголосували за обидва питання щодо висновку по регуляторному акту. Олександр Шамота заявив, що дасть розпорядження про скликання виконкому на ранок 16 травня, аби остаточно ухвалити рішення про підвищення тарифів на проїзд в громадському транспорті. Але пізніше було вирішено зібрати членів виконкому негайно. Тож уже ввечері середи 15 травня виконавчий комітет Полтавської міськради ухвалив рішення:
- У міських автобусах, які працюють в звичайному режимі руху, встановлено тариф у розмірі 5 грн за одну поїздку. Для учнів та студентів в автобусах КП "Полтаваелектроавтотранс" - 4,50 грн, за наявності учнівського або студентського квитка.
- Комунальному підприємству "Полтаваелектроавтотранс" Полтавської міської ради встановлено тариф на перевезення пасажирів в тролейбусах на рівні 3 грн за одну поїздку.
Вартість проїзного квитка тривалого користування при перевезенні пасажирів в тролейбусі:
- для учнів шкіл - 45 грн на місяць;
- для студентів денної форми навчання - 60 грн на місяць;
- для громадян - 120 грн на місяць;
- для службових поїздок працівників підприємств, установ та організацій - 180 грн на місяць.
Встановлені тарифи вводяться в дію з дня, наступного за днем опублікування цього рішення у газеті "Полтавський вісник".
Зранку 16 травня маршрутки нарешті знову виїхали на вулиці Полтави з цінниками у 5 грн. Страйк позаду, полтавська влада "купила" трохи часу для кардинального реформування транспортної галузі міста, зокрема для створення потужного комунального автотранспортного підприємства.
Фото, відео/ Сергій Колодій
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Полтава